פתרונות לענף הביטוח

בענף סוכנויות הביטוח ניתן לעשות שימושים רבים בכלי השיווק הסלולריים במטרה להשיג לקוחות חדשים ולתחזק את הקשר הרציף עם לקוחות קיימים.

השיווק הסלולרי מאפשר להניע לקוחות לפעולה, להרחיב את סל המוצרים שהם צורכים מסוכנות הביטוח ולשמר אותם כלקוחות קיימים ומרוצים.

להלן מספר דוגמאות לשימושים של שיווק סלולרי בענף הביטוח:

אינדקס

אתר סלולרי:

כ- 20% מהגלישה לאתרים נעשית כיום מטלפונים ניידים. גלישה מטלפון נייד שונה בתכלית מגלישה במחשב נייח. היא מחייבת גרפיקה ייעודית למסך קטן, כפתורים לחיצים באצבע, תפריטים ברורים, ניווט אינטואיטיבי והנעה לפעולה. אתר שאינו מותאם לגלישה סלולרית מאבד 1 מבין כל 5 לקוחות שמגיעים אליו.
התאמת האתר לגלישה סלולרית מגבירה את זמינות הסוכנות ללקוחות ומאפשרת להפיק את המרב מהפוטנציאל שטמון במפגש עם הלקוח באתר.

אתר סוכנות ביטוח המותאם לסלולר מקובל:
• שיכלול את פרטי הסוכנות
• שתינתן האינפורמציה על התמחותה
• שיופיעו האמצעים לצור עמה קשר
• שיתאפשר חיוג מהיר ומילוי טופס השארת פרטים
• שתהיה מפת ניווט לסניפים
• ניתן כמובן גם לשלב מידע אישי למבוטח או לסוכן

פרטים נוספים על התאמת האתר לגלישה סלולרית כאן


דיוור SMS:
SMS הוא אמצעי שיווק ותפעול יעיל ביותר. הוא זול, פשוט, מוכר וזמין לכל הטלפונים.
למעלה מ- 90% מהודעות ה- SMS נקראות בתוך 3 דקות מרגע הגעתן ליעד.
לכן, זה אמצעי מצוין להעביר מסר ממוקד ומניע לפעולה בטווח זמן מיידי.

פרטים נוספים על דיוור SMS כאן

בעזרת שליחת הודעות SMS סוכנות ביטוח יכולה בין היתר:

  • ליידע על תוכניות, מבצעים והטבות
  • לתזכר את הלקוחות שלה על פגישות
  • לשלוח מסר שיכין את הלקוח לקראת פגישת יעוץ או מכירה
  • לבצע מעקב מול הלקוחות אחרי הפגישה
  • לתזכר על מועד פקיעת פוליסה והצורך בחידושה
  • לשלוח התראות על שינויים בפוליסה
  • לשלוח הודעות תפעוליות

דיוור SMS גרפי:
ה- SMS הוא כלי שיווקי מאד אפקטיבי, וכיום ניתן לשדרגו משמעותית בעזרת תמונה המתווספת לטקסט.
את התמונה שולחים כלינק בתוך הודעת טקסט, ללא עלות שליחה החורגת מהודעת SMS רגילה.
לקוח המקבל את ההודעה לוחץ על הלינק ומופנה אוטומטית לתמונה, המהווה דף פרסום סלולרי.
דף הפרסום מעביר מסר ויזואלי מעורר סקרנות ומושך לעין. בעזרתו ניתן לעניין את הלקוח לגבי מוצר או שירות בצורה מוחשית, ולהניע אותו לפעולה עם כפתורים ייעודיים מובנים בדף.
ניתן בהזדמנות זו גם לחזק את מיתוג העסק על ידי הצבת הלוגו ומרכיבים גרפים אחרים המייצגים אותו בתוך התמונה. דף פרסום סלולרי שמשולב בהודעת SMS טקסטואלית מהווה אמצעי מצויין לבדל את סוכנות הביטוח ולמצב אותה בצורה ייחודית בעיני לקוחותיה.

פרטים נוספים על SMS גרפי כאן

דוגמאות ליישומי SMS גרפי בעולם הביטוח:

• שליחת אינפורמציה על תכניות חדשות והנעה לפעולה – לצלצל, להשאיר פרטים
• יידוע על מבצעים והטבות והנעה ברורה לפעולה – לצלצל, להשאיר פרטים
• ברכה מעוצבת בחג וביום הולדת
• פנים ארגוני – הזמנת סוכנים לימי עיון עם הנעה לפעולה – להירשם, לאשר הגעה
• פנים ארגוני – הודעות תפעוליות

דוגמאות של SMS גרפי מעולם הביטוח

שימוש ב- QR Code:
Quick Response Code הוא ברקוד דו ממדי שסריקתו עם הטלפון הנייד מובילה לדף גלישה סלולרי המציג מידע לגולש.
את הקוד מקובל להכליל במסגרת המידעים המודפסים של בית העסק ובכך מתאפשר לכל לקוח וצרכן פוטנציאלי שנתקל בקוד לסרוק אותו ולהיחשף למסר פרסומי.
ניתן להדפיס את הקוד על מעטפות הסוכנות, כרטיסי ביקור, חשבניות, מודעות בעיתון, מדבקות, ניירת, ברושורים, שלטי חוצות וכו'. כל משטח שניתן לסרוק בעזרת הטלפון מתאים להצגת QR Code.
בעזרת הקוד מייצרים אינטראקציה עם ערך מוסף ללקוח ומעשירים את הקשר אתו.

פרטים נוספים על שימוש ב- QR Code כאן

שימושים נפוצים של QR Code בעולם הביטוח:
• פרסום הקוד על שלטים וחומרים פרסומיים על מנת למשוך צרכנים להצטרף לסוכנות ולקבל הטבה
• פרסום הקוד על דיוור ישיר לבית הלקוח על מנת לאפשר באמצעותו פלטפורמה נוחה לעדכון פרטים אישיים
• פרסום הקוד על דיוור ישיר לבית הלקוח על מנת לעניין אותו בתוכניות ועדכונים
• הדפסת הקוד על פוליסות על מנת לספק ללקוח מידע ולכוון אותו, למשל על גבי פוליסת ביטוח רכב למקרה של תאונה. סריקת הקוד בעת תאונה תוביל את הסורק לדף גלישה סלולרי בו יוכל למלא את פרטי התאונה, לשלוח תמונות מזירת התאונה ולהטעין את כל האינפורמציה אונליין למערכת שתקלוט את הנתונים ותחל לטפל באירוע.
• פרסום הקוד לשם הפניה להורדת אפליקציה ייעודית של סוכנות הביטוח, רלוונטי הן ללקוחות והן לסוכנים.

SMS דו כיווני:
SMS דו כיווני הוא היכולת לקבל הודעות SMS מהלקוחות בחזרה לבית העסק.
ההודעות יכולות להתקבלנה בצד בית העסק כ- SMS, כאימיילים לכתובת מוגדרת בארגון או פשוט להאגר במערכת ממוחשבת. בית העסק יכול בכל זמן נתון ומכל מקום לשלוף את הנתונים ולבצע בהם חיתוכים.

פרטים נוספים על SMS דו כיווני כאן

דוגמאות לשימושים של- SMS דו כיווני:

  • קמפיין לידים – שליחת SMS עם הצעה לתוכנית ביטוחית וקבלת תשובות ב- SMS מהלקוחות המעוניינים לקבל מידע נוסף. מאפשר למקד משמעותית את מאמצי השיווק.
  • שיפור השירות – פתיחת הנגישות של סוכנות הביטוח ללקוח לא רק בטלפון, פקס, אתר ואימייל אלא גם ב- SMS. לקוח שרוצה לצור קשר עם הסוכנות, ומעדיף את ערוץ הפנייה ב- SMS, יכול לעשות זאת לנוחיותו על ידי שליחת הודעה שמגיעה לכתובת אימייל ייעודית בארגון.
  • סגמנטציה של קהל הלקוחות – שליחת הודעה וקבלת מענה לצורך פילוח של קהל הלקוחות. פילוח זה מאפשר לשלוח מסרים שיווקיים רלוונטיים ביותר ללקוחות ובכך ולעשות אופטימיזציה למאמצי השיווק. ניתן לשרטט עץ של שיחה, למשל שאלה שעליה מתקבלת תשובה מסויימת של לקוח תענה בדרך אחת, ואותה שאלה שגוררת תשובה אחרת מצד לקוח תענה בדרך שניה, וכן הלאה.

דיוור ניוזלטר אלקטרוני:
דיוור אלקטרוני הוא אמצעי שיווק יעיל ביותר להגיע לקהל הצרכנים של העסק ולייצר מערכת יחסים עמם.
בעזרת דיוור של ניוזלטר על בסיס קבוע ניתן לספק אינפורמציה ללקוח, לעדכן, לתת טיפים שימושיים, לעניין בשירותים ולתחזק את הקשר עם הלקוח. במבחן עלות-תועלת דיוור אלקטרוני הוא אחד מאמצעי השיווק הפופולריים ביותר בקרב מפרסמים. זאת, בפרט כיום כאשר צרכנים קוראים את האימיילים שלהם גם בטלפון הנייד בכל מקום ומצב ובכל שעה.
במובן זה, אימיילים הפכו לאמצעי אונלייני להניע לקוחות לפעולה ומכאן גם האפקטיביות שלהם והתועלת לבית עסק המאמץ את השימוש בהם.

פרטים נוספים על דיוור ניוזלטר כאן

סקרים סלולריים:
אחד הנעלמים הגדולים ביותר של בית עסק היוא פעמים רבות דעתו של הלקוח בנושאים שונים הקשורים לעסק ורצונותיו ביחס לשירות המוצע לו.
ניתן לגשר על פער מידע זה על ידי שליחת סקרים ושאלות ללקוח באמצעות דף גלישה סלולרי.
הלקוח מקבל הודעת SMS ובה לינק לגלישה (רצוי להציע הטבה כלשהי לממלאי הסקר כדי להגביר את אחוזי ההיענות). הלקוח מקליק על הלינק ומגיע לדף סקר בו הוא עונה על שאלות בבחירה מתפריט או בהקלדת טקסט חופשי.
הדבר נעשה בנוחיות מהטלפון הנייד, בזמן שהכי מתאים ללקוח לחלוק את המידע.
מניסיוננו, לקוחות אוהבים ששואלים את דעתם ובפלטפורמה של סקר סלולרי הם גם לא חווים את הדבר כמטריד או פולשני, בניגוד לתחושתם לעיתים כשהם מקבלים שיחה טלפונית ממוקד.
בעזרת הסקר ניתן להשיג פידבק משמעותי מלקוחות ואינפורמציה חיונית לתפקוד משופר של בית העסק.
בכך בית העסק זוכה לנאמנות לקוחות ולבניית השם הטוב שלו בענף, דבר שמושך לקוחות נוספים.

פרטים נוספים על סקרים סלולריים כאן

דוגמאות לשימוש בסקרים סלולריים בתחום הביטוח:

סקר התרשמות מאיכות פגישה עם סוכן
סקר שביעות רצון מאיכות טיפול בפנייה
סקר התעניינות בתכניות ביטוחיות
סקר הכרות עם סל המוצרים שהסוכנות מציעה
סקר שיקולים של לקוח בבואו לבחור כיסוי ביטוחי

דף סרטונים סלולריים:
סרטוני וידאו הם אמצעי רב עוצמה להעברת מסר תדמיתי ופרסומי.
כיום בעידן הטלפונים החכמים, אחוזי הצפייה בסרטונים דרך הסלולר עלו משמעותית.
האפקטיביות של מסר המועבר בסרטון, גם אם קצר, גבוהה מאד ומגייסת את הצופה.

פרטים נוספים על מערכת להפצת סרטוני וידאו כאן

בעזרת סרטון וידאו סוכנות הביטוח יכולה:
• לתת מידע על עצמה, לחזק את המותג ולהשיג חשיפה
• לתת מידע הסברתי על תכניות ביטוחיות והסיבות להשתמש בהן
• להגביר את היכרות הקהל עם הסוכן הייעודי
• לשלוח ברכה אישית לחג או יום הולדת
• להציג מקרים ביטוחיים והפתרונות להם המוצעים על ידי הסוכנות
• להציג עדויות של לקוחות מרוצים

פרסום במדיה הסלולרית:

האינטרנט הסלולרי מציע הזדמנות ייחודית לסוכנות ביטוח הרוצה לפנות למסה קריטית של צרכנים ולמשוך אותם בעזרת מסר פרסומי.
מצד אחד זו סביבה נקייה ודלה במסרים מתחרים, מצד שני הצרכן נמצא בה על בסיס קבוע וגובר.
המשמעות היא שאפשר בעזרת פרסום באתרים ואפליקציות סלולריות להשיג הן נראות והן בולטות.

איך זה עובד בפועל עבור הסוכנות?
באנר עם מסר פרסומי של הסוכנות מוצב באתר/ פורטל סלולרי/ אפליקציה.
הקלקה עליו מובילה לדף גלישה סלולרי מזמין ומניע לפעולה – התקשרות, השארת פרטים וכו'.
התשלום עבור המדיה מחושב כמו באינטרנט הוובי על בסיס פר הקלקה על הבאנר (PPC).
עלות הפרסום באינטרנט הסלולרי נמוכה מאד ביחס לפרסום באינטרנטי המסורתי, מה שהופך אותו לעוד יותר כדאי.

פרטים נוספים על פרסום במדיה הסלולרית כאן